UWAGA: Strona oraz Forum Smart'ny Dom nie będzie dostępne 23 Grudnia 2024 ze względu na przenoszenie serwisu na mocniejszą maszynę.
W tym czasie polecam poświęcenie swojego czasu na pomoc partnerowi w przygotowaniu udanych Świąt 😉
Za niedogodności z góry przepraszam, admin
Na wstępie chciałem się przywitać i z góry podziękować za ewentualną pomoc.
Jak wielu ludzi z Polski kupiłem sobie dwa przełączniki Sonoff Basic urzeczony wizją inteligentnego domu ale niestety...
Przez kilka miesięcy działały znakomicie a obecnie mam to co na screenie dorzuconym do postu.
Czasami się połączy, czasami wcale, czasami się da przełączyć ale po setce prób.
Drażniące niesamowicie!
Nie znam się na tym niestety zupełnie więc podpowiedzcie mi co mogę zrobić by było jak wcześniej czyli żeby to działało?
Na ewentualne pytania chętnie odpowiem na ile moja wiedza mi pozwoli.
Pomocy!
P.s. Jeśli ktoś jest ze Szczecina to chętnie skorzystam z pomocy na miejscu jeśli to możliwe.
@uncleho Po pierwsze czy zmieniałeś router , lub jego miejsce ? , czy nie zmieniałeś ustawień sieci WIFI ?, czy moduły nie zmieniły lokalizacji ? Takie zachowania ( chociaż screena brak ), może świadczyć o kiepskim zasięgu sieci WIFI w miejscach gdzie znajdują się te moduły. Jeżeli nie robiłeś nic z powyższych pytań, to podłącz oba sonoffy w tym samym pomieszczeniu co router i zobacz jak się będą zachowywać.
Rzeczywiście zdjęcie się nie zamieściło.
Postaram się załączyć do tego komentarza.
Sonoffy czasami były przenoszone ale w tej chwili pracują stałe w tych samych miejscach.
W sieci nic nie zmieniałem. Niespecjalnie siena tym znam. Myślałem żeby nadać sonoffom stałe IP ale nie wiem czy to cokolwiek pomoże.
Kolejna sprawa że problem jest również z samą aplikacją która traci dostęp do sieci.
Przydzielenie stałych IP tym sonoff-om raczej nie pomoże , napisz więcej co to za aplikacja ? Jaki soft mają sonoffy i sprawdź czy jak moduły są blisko routera to też są z nimi problemy
To aplikacja ewelink orginalna sonoffow, mysle ze to chwilowe problemy chinskiego serwera
Tak to jest jak się nie używa oryginalnych softów , nawet nie wiedziałem , że to tak wygląda 🙂 Dzieki @krzysztofch
wiem, że to nie pomoże, ale jeśli chcesz mieć stabilność to powinieneś postawić na własne rozwiązanie oparte o domoticz, openhab itp. W przypadku ewelink, czy supla jesteś skazany na serwery ewelink, czy supla i wszystko co jest po drodze do nich stanowi potencjalny problem
Ewelink korzysta z infrastruktury amazona, więc nie ma tragedii, natomiast diagnoza problemów jest dość trudna. Sprawdź, czy masz najnowsze oprogramowanie - tam w ewelink powinna być jakaś sekcja związana z aktualizacją oprogramowania.
Dużo o problemach w sonoff'ach z oryginalnym oprogramowaniem, może znaleśc na tym forum: http://support.iteadstudio.com/support/discussions
Oba przełączniki pracują nadal na oprogramowaniu 1.6 (obecnie dostępne 2.6). Nie mogę zaktualizować bo aktualizacja wykłada się na 90%. Próbowałem zgodnie z zaleceniami producenta aktualizować poprzez udostępnienie netu z komórki ale niestety kończy się podobnie.
Brałem pod uwagę zmianę oprogramowania tych przełączników na jedno z proponowanych przez Was ale niestety jak wspominałem wyżej - sam tego nie zrobię.
Między innymi dlatego pytałem o to czy ktoś z Was jest ze Szczecina bo brałem pod uwagę opcję zmiany softu.
Napiszcie mi czy na Domoticz czy OpenHab jest też możliwość włączania i wyłączania urządzeń nie będąc zalogowanym do tej samej sieci i czy możliwe jest wtedy sterowanie przez przeglądarkę komputera?
No i oczywiście: Czy laik sobie poradzi z obsługą?
Da rade kontrolowac to przez OH lub domoticz. Ale za nim zmienisz soft musisz zrobic swoj serwer. Czyli kupic np raspbery pi3+ i zainstalowac tam domoticza jak juz to bedziesz mnial to potem mozesz zmienic sobie soft
A tak wogole to ja aktualnie u swojej mamy zainstalowalem okolo 10 ewelinkow sonofow. Mi narazie dzialaja od sierpnia. Mam basic, pow ,16H z temperatura i wilgotnosc .zainstalowalem tak bo nie mnialem wiecej czasu na urlopie. A musze tam jej kontrolowac pare rzeczy
Z tego co gdzieś na którymś forum doczytałem wynika że podobny problem dotyczy jedynie Sonoff Basic czyli tych najtańszych. Te z czujnikami podobnież problemu nie mają.
Raspberry mam ale Zero (bez "W") jednak nie chce mi się grzebać.
Co śmieszne - od dziś rana Sonoffy sprawują się nieco lepiej. Komunikat się pojawia nadal ale wystarczy w aplikacji eWelink odświeżyć (przeciągnąć palcem w dół) i daje się włączyć/wyłączyć urządzenie.
Chyba zamówię sobie wersję wyższą niż Basic i zobaczę czy z nimi lepiej aplikacja współpracuje. Powalczę też z aktualizacją oprogramowania przy jakiejś okazji.
Tak czy siak jeśli ktoś z Was będzie miał pomysł na rozwiązanie problemu to nadal wątek aktualny.
Mi narazie chodzza wszystkie dobrze. Basic i inne Aktualizacje tam klikasz i masz do najnowszej. Nic skomplikowanego.
Wspominałem wcześniej że mam właśnie problem z aktualizacją softu przełączników która wiesza się na 90%.
kilka razy czytałem, że aktualizacja softu kończy się sukcesem gdy:
- sonoff, telefon i router wifi sa w odległosci do 1m - oczywiście te 3 w zakresie tej samej sieci WiFi
Sonoffy beda lepiej dzialac w nocy, nad ranem, w weekendy również powinno działać ciut lepiej.
Gdy Europa śpi jest mniejszy ruch w sieci internetowej i mniej obciążone są serwery Ewelink (sa zlokalizowane w Monachium), , więć jest mnie powodów, żeby działało wolniej.
Jeśli masz mocno obciążysz WiFi też możesz odczuć zwolnienia. U mnie jak dzieciaki odpalą YouTube (a mam wolne łącze) to mam ciut wolniejsze reakcje urządzeń działających po WiFi