UWAGA: Strona oraz Forum Smart'ny Dom nie będzie dostępne 23 Grudnia 2024 ze względu na przenoszenie serwisu na mocniejszą maszynę.
W tym czasie polecam poświęcenie swojego czasu na pomoc partnerowi w przygotowaniu udanych Świąt 😉
Za niedogodności z góry przepraszam, admin
Witam,
Mam nie lada zagwozdkę, co też się dzieje z niektórymi urządzeniami Sonoff Mini - które restartują się w losowym odstępie czasu, raz częściej (kilka razy w ciągu 5 minut) raz rzadziej (czasami cały dzień jest spokój).
Generalnie mój dom "na Sonoff'ie stoi" od stycznia 2021, wszystkie pstryczki/światła podłączone do eWelink'a (ok 40 urządzeń), sterowane głosowo (Alexa) lub z eWelinka. Wszystko działało perfekt aż do 16 grudnia 2022 (po 2 latach), w tym dniu kilka świateł (~10), w różnych pomieszczeniach, połączonych do różnych WiFi zaczęło nagle gasnąć samo z siebie... Każdy sprzęt się czasami psuje - ok ale nie w tym samym czasie kilka urządzeń (z różnych serii od różnych sprzedawców, jedne R1 inne R2) z takimi samy mi objawami więc zacząłem drążyć zanim na ślepo je wymienię.
Obserwowałem, przełączałem, wymieniałem i oto co widzę:
- Sonoffy się restartują, tzn jak by je na chwilę od prądu odłączył. Ustawione są by po przywróceniu zasilania były wyłączone, jak przełącze je żeby trzymały ten sam stan jak przed wylączeniem zasilania to światło gaśnie i zapala się po kilku sekundach (gdy Sonoff się "uruchomi")
- różny czas, różne modele, różne pomieszczenia (np dwa sonoff w tej samej puszcze, jeden się restartuje a drugiemu się nie zdarzyło). Nie jest tak że wszystkie restartują się jednocześnie, raz w jednym pokoju, raz w innym itd
- zaczęło się to 16 grudnia - jak zaprogramowane, nigdy wcześniej nie było takich objawów a tu nagle wszystkie na raz. Nic nie było zmieniane tego dnia, tygodnia ani miesiąca jeśli chodzi o internet czy elektrykę
- od 2021 roku (odkąd postawiłem swój dom na Sonoffie) zwiększyłem liczbę routerów, sonoffy max 7 metrów od podłączonego routera
- próbowałem badać czy w momencie restartu jest jakiś spadek napięcia przy użyciu amatorskiego miernika, nic nie wykazał ale słyszałem że takim miernikiem to nie wyłapię żadnych wahań. Pomimo wszystko nie wiem czy iść w tę stronę, żadne inne urządzenie nie szwankuje i niektóre sonoffy działają ok
- Wykluczyłem złośliwe oprogramowanie lub problem z eWelink'iem ze względu na to że sonoff się restartuje, nie to że stan wł-wył został zmieniony. Podczas restartu oczywiście traci połączzenie z eWelink a W logach sonoffa na eWelink jest tylko że urządzenie zostało wyłączone
- Próbowałem usuwać urządzenie z eWelink i podłączać ponownie - bez skutku. Ciekawe jest to, że gdy urządzenie usunę z eWelink i nie podłącze w ogóle (urządzenie działa jak zwykły pstryczek, bez połączenia WiFi) to urządzenia się nie restartują... przynajmniej od dwóch dni, będę jeszcze obserwował.
Sytuacja jest bardzo dziwna, potrzebuję Waszej pomocy/porady i spojrzenia na temat na świeżo bo kończą mi się pomysły co tu dalej zrobić, jak dalej to diagnozować. A może wymienić te sonoffy na nowe... tylko że np dzisiaj zauważyłem problem w kolejnym sonoffie, może się skończyć na wymianie wszystkich...
@arturmakowski nie sądzę żebyś znalazł pomoc większej społeczności , mało kto z Nas korzysta z chińskiej chmury, a to raczej po tej stronie bym szukał problemu , wszystkie sonoff mają tą samą wersję softu ? Może wgraj do jednego z tych resetujacych się wersję taką jak mają te "dobre" . Można też wgrać np SUPLĘ Polska chmura , to pozwoli się upewnić, że problem nie leży po stronie sprzętu.
Jeden moduł możesz poświęcić , albo zgraj oryginalny soft , potem Supla, i po testach przywrócisz oryginał