UWAGA: Strona oraz Forum Smart'ny Dom nie będzie dostępne 23 Grudnia 2024 ze względu na przenoszenie serwisu na mocniejszą maszynę.
W tym czasie polecam poświęcenie swojego czasu na pomoc partnerowi w przygotowaniu udanych Świąt 😉
Za niedogodności z góry przepraszam, admin
Cześć
Mam zainstalowane dwa moduły do sterowania światłem, niestety co jakiś czas światło samo się załącza i wyłącza, wymieniłem te moduły ale dalej mam to samo. W aplikacji nie ustawiałem żadnych godzin, kalendarza itd. zdjęcie modułu w załączniku, co może być przyczyną, przypuszczam że coś aplikacji ale jak to sprawdzić, gdzie??
z góry dzięki
1. sprawdź jaki masz sygnał z routera
2. jak masz podłączone przełączniki, może jakaś dioda, coś może indukować napięcie.
dzięki sprawdzę ale oprócz dwóch modułów mam jeszcze kilka podobnych jednokanałowych i z nimi nie mam takiego problemu
I one pracują po wifi. A te co świrują już wymieniłem na nowe bo sądziłem że może mają jakiś feler ale raczej niemożliwe aby to samo było na kolejnych nowych to samo i tylko na tych dwóch modułach
Skoro wymieniłeś moduły i jest to samo, to może zasięg wifi w miejscu montażu jest za słaby. Podłącz w tym miejscu sprawdzony moduł jednokanałowy i zobacz czy będzie działał prawidłowo.
W miejsce tego jednokałowego możesz dać ten nowy podwójny i sprawdzić jak się zachowa.
podmienię miejscami moduły dobry pomysł, sam zasięg raczej nie jest problemem mam wystawiony accespoint i odległość to ok 4m, wg tel. poziom sygnału jest rewelacyjny. Czy sama aplikacja może coś knocić??
Czy sama aplikacja może coś knocić??
może, jednak nie podejrzewam. Moduły wymieniłeś i jak podajesz sygnał masz dobry (teoretycznie).
Bardziej skupiłbym się na AP, o którym piszesz. To jedyny na cały dom? Wszystkie moduły są podpięte do jednego?
Czy wszystkie przełączniki są takie same?
Cześć ponownie
na zdjęciu akcespoint odległość do modułu ok 5m jest pod zadaszeniem w puszce, mam moduły (możliwe) że takie same które mam pod wiatą ale skonfigurowane są z drugim accespointem (ruter jako accespiont) i z tym problemu nie mam, sprawdzę wszystkie konfiguracje
warto sprawdzić jakość połączenia na tym urządzeniu. Urządzenie jest na zewnątrz, a 5m. to nie mało i sygnał moż być zakłócony.
Zaproponuję to co już było wcześniej - zamień miejscami 2 moduły - ten spod wiaty i ten z miejsca gdzie fiksuje, a się wyjaśni
Cześć ponownie
zamieniłem jeden z nich z modułem który wcześniej już był zamontowany i nie mam z nim problemów, okazało się że ten moduł który świrował po zamianie również świruje a ten poprawny jest ok
albo felerne moduły, albo inna wersja oprogramowania, która ma błędy