cześć
Mam pytanie odnośnie produktu SONOFF Dual R3 do sterowania roletami
W parametrach jest napisanie że obciążalność wyjść jest 1A. Co się stanie w sytuacji przekroczenia. Czy moduł wyłączy roletę? Czy można tą wartość 1A obniżyć zmianiając parametry ?
Ostatnie pytanie planuje sterować większą ilością rolet i będę potrzebował więcej modułów. Czy ma ktoś doświadczenie jak moduły się zachowują i czy nie ma z nimi jakiś problemów po czasie?
Ja mam sporo takich modułów w roletach. Ogólnie bardzo na plus.
1/ Wersja lite - trzeba ręcznie skalibrować długość dół/góra - nieco uciążliwe, ale jednorazowe.
2/ Wersja droższa - ma pomiar zużycia prądu i wie kiedy roleta przestała się obracać - kalirbuje się automatycznie.
Z wad: niestety one się nie mieszczą do puszek fi 60 są zbyt szerokie i nie wciśniesz na płasko - nie mówiąc już o głębokości bo z tym różnie w puszkach. Da się to ogarnąć podkuwając puszki i wciskając nie na płasko tylko na "sztorc" moduł.
Do podpięcia wykorzystuj przewody typu linka, inaczej się namęczysz niepotrzebnie. oczywiście linki z drutem w typowych wago nie zepniesz, więc trzeba pokombinować 😉
Mówiąc szczerze zaskoczyłeś mnie, ż jest niby 1A - na stronie faktycznie 10A per kanał, ale w "motor mode" 1A. wydaje mi się jednak, że to błąd w opisie/rozumieniu bo z elektrycznego punktu widzenia nie rozumiem dlaczego w motor mode miałby mieć inną obciążalność niż w typowym działaniu relay.
Uważam na zasięg wifi, po włożeniu do puszki dość trudno o stabilne połączenie bez mesha/repeaterów.
Sonoff ma parę integracji z popularnymi systemami automatyki, ale raczej jest to na około niż natywne więc są pewne ograniczenia np. że zalogowany na login/hasło może być jeden użytkownik to nieco utrudnia spinanie automatyki i korzystanie z apki jednocześnie.
Jeśli nie masz doświadczenia w upychaniu do puszek, to polecam wybrać inne modułu, które wejdą na płasko do fi 60.
p.s. po chwili zastanowienia motor mode - może wynikać z indukcyjnego obciążenia przez silnik, które widocznie dla bezpieczeństwa wpisali mniejsze ale z drugiej strony rolety rzadko mają więcej
Raczej nie jest błąd
- Maksymalna moc silników rolet: 10-240W/1A
jest też podane mocowo 240W. Pytanie moje jest czy musze podać dodatkowy bezpiecznik topikowy przed sterownikiem. Jeżeli ma on ograniczenie 1A i wyłączy rolete to by nie trzeba było. Ale jak nie ma pewności to lepiej dać .
nie prościej sprawdzić jaki masz silnik ? bo chyba chodzi Ci o to, aby roleta działała a nie żeby wymieniać bezpieczniki 🙂
Nie mam na razie silników. Sprawdzam na razie w która stronę iść z wyborem sprzętu . Kable między sterownikiem i motorem będą 4x 0,75 i chce je dobrze zabezpieczyć przed przeciazeniem
Trochę imho od złej strony podchodzisz. Najpierw roleta, później przewód, później włącznik. Przewód akurat w przypadku rolety to najmniejszy problem bo tam nie ma długotrwałego obciążenia prądem - prędzej Ci zabezpieczenia przeciążeniowe silnika zadziałają i przestanie się kręcić niż upalisz taki przewód. Większość rolet po 2-3 przejazdach w trybie ciągiem prosi o przerwę i przestaje działać.
Rolety dla typowych okien "domowych" to maks 300 wat
Wartość bezpiecznika się ustali potem. Odnośnie puszek planuje puszki na elektronikę z dodatkowo kieszenią . Moduł wchodzi do kieszeni i pozostaje miejsce w puszce na polaczenia
Jakie masz przewody u siebie chodzi o przekrój ?
Nie do końca rozumiem jakie to ma znaczenie. Przekrój dobiera się do obciążeń. Czyli od rolety do puszki pod obciążenie rolety - przy 1 A to nawet 0,5 wystarczy, natomiast zwykle rolety masz na jednym/kilku obwodach - no i suma tych obciążeń daje przekrój tego obwodu zasilającego puszki z roletami. Możesz mieć istotnie mniej/więcej rolet na jednym obwodzie zasilającym / więc i przekrój/zabezpieczenie będzie inne. Ja robię 0,75 do 1mm zależy akurat co mam na stanie z odpowiednim kolorem żył
Przepraszam że tak skacze z pytania na pytanie próbuje sobie poukładać wszystko w jedna całość 😀. Dzieki za cierpliwość