Powiadomienia
Wyczyść wszystko
UWAGA: Strona oraz Forum Smart'ny Dom nie będzie dostępne 23 Grudnia 2024 ze względu na przenoszenie serwisu na mocniejszą maszynę.
W tym czasie polecam poświęcenie swojego czasu na pomoc partnerowi w przygotowaniu udanych Świąt 😉
Za niedogodności z góry przepraszam, admin
EWeLink (Sonoff)
54
Wpisów
12
Użytkownicy
6
Reactions
52.1 K
Wyświetleń
Jest to sonoff rf . Nie mam pojęcia jakie oprogramowanie. Problem zrobił się gdy mój dostawca zminił mi hasło do wifi. I od tego momentu nie mogę sparować sonoff. Może problemem jest też centralka podpięta do routera która steruje żaluzjami. Ale odłaczyłem wszystko i tak ciągle brak parowania.
Dodane : 22/02/2017 9:52 pm
To pewnie masz oryginalne eWeLink
czyli miałeś go już wcześniej podłączonego, zmieniło się hasło do WiFi
jeśli tak no to on przestanie działać, bo żeby działał to musi być podłączony do WiFi
To co ja bym zrobił to
- usunął go ze smartfona
- wprowadził w stan parowania i dodał ponownie, żeby jeszcze raz wprowadzić nazwę sieci WiFi i hasło
chyba, że to właśnie robisz
Dodane : 22/02/2017 10:17 pm
No ale ja to zrobiłem Usunołem z andka ponownie zainstalowałem zalogowałem się i tak sobie paruje już kilka dobrych godzin.
Dodane : 22/02/2017 10:23 pm
U mnie ten sposób nie działa ale przed zmianą hasła do routera nie było problemu natomiast po zmianie hasła zonk ciągły błąd parowania.
Dodane : 23/02/2017 4:51 am
Wiem, ze banalne pytania:
- na 100% dobre hasło? nie ma jakiejś spacji przed na końcu hasła, której nie widać
- to samo tyczy sie nazwy sieci WiFi
- czy ruter nie jest przypadkiem 2.4 / 5 Ghz, a Sonoff zamiast do 2.4 łączy się z 5Gz?
- niektórzy sugerują robienie parowania blisko rutera, żeby nie tracił zasięgu bądź długo się z nim łączył
- czy podczas parowania smartfon nie rozłącza sie z tej sieci ITEAD ? np telefon podłącza się to rutera lub do 3G/4G
- może w ruterze są jakie logi i widać co się dzieje? może jakieś odrzucenia idą z jakiegoś powodu?
Dodane : 23/02/2017 2:28 pm
Wiem, ze banalne pytania:
- na 100% dobre hasło? nie ma jakiejś spacji przed na końcu hasła, której nie widać
- to samo tyczy sie nazwy sieci WiFi
- czy ruter nie jest przypadkiem 2.4 / 5 Ghz, a Sonoff zamiast do 2.4 łączy się z 5Gz?
- niektórzy sugerują robienie parowania blisko rutera, żeby nie tracił zasięgu bądź długo się z nim łączył
- czy podczas parowania smartfon nie rozłącza sie z tej sieci ITEAD ? np telefon podłącza się to rutera lub do 3G/4G
- może w ruterze są jakie logi i widać co się dzieje? może jakieś odrzucenia idą z jakiegoś powodu?
1.Hasło na 100 % dobrze wpisane bo łączy się laptop i dwie komórki. Nazwa sieci wifi również bo nie było by internetu.
2. Nie mam zielonego pojęcia jak to sprawdzić. Mogę za dwie godziny podać router i jego nazwę. Nowy router bo mam nową prędkość. Do mieszkania doprowadzony jest światłowód.
3. Stałem na krześle i dosłownie 2-3 cm od sonoff była moja komórka.
4. Chyba zauważyłem że się rozłącza bo jak patrzę na ikonę wifi w telefonie to tak jakby co chwile pokazywał się wykrzyknik . Czyli nie jest cały czas ikona tylko tak miga . Ciężko mi to opisać.
5. Do routera jest podłączona centralka do sterowania roletami. I z nią tez był problem aby ją z parować. Ale coś tam w firmie skąd mam internet porobili i łączy się bez problemu. Natomiast sama centralka nie rozsyła sieci.
PS Dziś z pracy biorę inny sonoff który mi tu działa oraz inny telefon. No cudów nie ma kilkaset razy robiłem parowanie i wszystko działało. Po zmianie na nowy router takie klocki.
PS udało się połączyć. Chyba winny był android 7 To samo zrobiłem z androidem 5 i poszło bez problemu. Te same ustawienia są już w telefonie z androidem 7
Dodane : 23/02/2017 2:38 pm
podeślij namiary na ten ruter,
możesz też zobaczyć jakie masz szyfrowanie WiFi ustawione w ruterze? WEP, WPA, WPA2, ......
Dodane : 23/02/2017 6:25 pm
Huawei HG, 8245H niestety u nas w firmie kompex nie mam wglądu na parametry ani nic nie mogę ustawiać
Dodane : 23/02/2017 8:04 pm
Witam,
trafiłem tutaj, bo mam dokładnie taki sam problem. Posiadam już kilka Sonoff Basic (tych z pomarańczowymi napisami) kupionych już dość dawno. Teraz dokupiłem nowe Sonoff z czarnymi napisami oraz kilka Sonoff Touch. Sonoff Touch bez problemu dodaje się w Ewelink, natomiast nie mogę sparować żadnego zwykłego Sonoff (z czarnymi napisami) z nowej serii.
Dodane : 06/05/2017 10:20 pm
@lucas - a w którym momencie procedura parowania szwankuje? masz jakiś błąd ?
Dodane : 06/05/2017 10:23 pm
W momencie kiedy, przy parowaniu, Ewelink wykrywa urządzenie. Pasek postępu dochodzi do końca i pojawia się komunikat o błędzie parowania. Wyczytałem na forum Itead, że kilka osób też ma taki sam problem. Niestety proponowane na forum rozwiązanie, aby przestawić telefon w tryb lotniczy i włączyć samo wifi nie działa.
Dodane : 06/05/2017 10:45 pm
Jaki masz telefon ?
Dodane : 06/05/2017 11:03 pm
LG Flex 2 z Android 6.0.1 i Ewelink 2.3.5.3.
Probowałem też na iPadzie i tam przy próbie połączenia do wifi z Sonoff'a nie chciało przyjąć domyślnego hasła 12345678. Po przytrzymaniu przycisku w Sonoffie przez ponad 10s i ustawieniu stałego IP zamiast DHCP, udało się połączyć z Sonoff. Teoretycznie na iOS udaje się dodać urządzenie do Ewelinka, ale Sonoff nie zapisuje ustawień mojego wifi - cały czas informacja, że urządzenie jest odłączone.
To mój pierwszy taki problem z Sonoff,em. Wydaje mi się, że może tu być wina w firmware i bez przeflashowania się nie obejdzie...
Dodane : 06/05/2017 11:28 pm
Flashować, kodować 🙂
Pod samodzielne koncepty polecam program Blynk ze strony htp://blynk.cc, co do flashowania i kodowania sonoff`a to już trzeba doczytać gdzieś na stronie bo ostatnio siedziałem na blynku ponad rok temu, a wiadomo pamięć człowieka jest jak RAM 🙂
"Ulotne chwile, ulotne jak ulotka ... "
RIP - MAGIK
p.s. teraz wszedłem w aplikację i widzę sporo nowych funkcji, ogólnie platforma bardzo ciekawa i godna zapoznania się z nią.
Dodane : 07/05/2017 1:24 am
Wydaje mi się, że może tu być wina w firmware i bez przeflashowania się nie obejdzie...
będziesz miał problem jeśli będziesz chciał go sflashować z oryginalnym oprogramowaniem, bo takowego nie ma nigdzie do ściągnięcia. Trochę się naszukałem. Też zgranie z jednego sonoff i wgranie do innego nie daje radę. Jedynie ściągniecie z Sonoff A i wgranie do sonoffa A u mnie zadziałało.
nie masz przypadkiem rutera wifi 5Gz ? Sonoff chodzi tylko po ruterch wifi 2.4GHz
wyłączyłbym też transmisję danych z sieci operatora. Niektóre smartfony / tablety działają tak, że jak podłączysz się do WiFi z brakiem dostępu do internetu (taką sytuację mas tutaj) to rozłączają chwilami WiFi i przełączają się na 3G/4G - samsungi kiedyś czytałem mają taką opcję smartSearch którą trzeba wyłączyć. Obserwowałbym ta ikonkę w smartfonie od stanu WiFi czy nie znika itp.
Zresetowałbym też ruter WiFi, może ma jakiś problem z przydzieleniem IP
Dodane : 07/05/2017 9:06 am
Wiem, że na wgranie oryginalnego firmware nie ma co liczyć. Raczej zostawiłbym je do testów z innym firmware i inną platformą.
Router mam najzwyklejszego Edimaxa BR-6228nC v2, który chodzi tylko na 2,4. W wolnej chwili będę testował, może coś się uda. Dzięki za dotychczasowe sugestie. Mimo wszystko chciałbym je podłączyć pod Ewelinka, bo już się przyzwyczaiłem do niego. Chociaż ma pewne ograniczenia i niestety aplikacja (przynajmniej na Androidzie) strasznie zużywa baterię.
Dodane : 07/05/2017 12:34 pm
Witam ponownie,
Piszę, ponieważ dzięki supportowi Itead udało mi się zmusić do działania nowo zakupionego Sonoffa z czarnymi napisami.
Po zrobieniu ticketu na stronie Itead, opisaniu całego problemu i przesłaniu nazwy Sonoffa, jaką zgłasza się w Ewelinku, otrzymałem w odpowiedzi zrzut ekranowy z SSID sieci WIFI i hasło. Jak przypuszczam dane te są tylko dla tego określonego urządzenia - wyglądało to jak wycinek z większego pliku.
Nie bardzo wiedziałem co mam z tym zrobić, ale na idąc na logikę, wystawiłem na telefonie AP z otrzymaną nazwą sieci i hasłem. Następnie podłączyłem do tej sieci iPada i na zainstalowanym tam Ewelinku spróbowałem dodać Sonoffa. O dziwo połączył się bardzo szybko i praktycznie bez problemu. Następnie usunąłem urządzenie i spróbowałem to zrobić na mojej domowej sieci WIFI - znowu sukces i nawet udało się pobrać aktualizację oprogramowania.
Dodane : 11/05/2017 7:40 am
adrian reacted
@lucas - interesujące rozwiązanie, cos musialo powalic sie z autentykacja, wystawianiem access pointa, moze pierwsze polaczenie z sukcesem nadpisalo jakies bledne wpisy konfiguracyjne.
dzięki, ze się dzielisz - może inni używający tego oprogramowania doświadczą podobną sytuację!
Dodane : 11/05/2017 8:34 am
dzięki, ze się dzielisz - może inni używający tego oprogramowania doświadczą podobną sytuację!
Trzeba sobie pomagać, może komuś też się przyda. Poza tym na Twojej stronie i forum jest mnóstwo przydatnych informacji. Będę zaglądał częściej.
Dodane : 11/05/2017 8:55 am
Witam,
A może ja opiszę dziwny problem z parowaniem sonoffa RF. Mianowicie podczas parowania przez gapiostwo wpisałem błędne hasło WIFI (takie którego używam na innej sieci). Co ciekawe sonoff sparował się chyba przy trzeciej próbie. Niestety urządzenie widoczne w aplikacji Ewelink było widoczne jako nieaktywne. Usunąłem je więc z aplikacji i próbowałem sparować ponownie - bez powodzenia. Wtedy nadeszło olśnienie że źle wpisałem hasło WIFI. Poprawiłem hasło ale niestety próby parowania kończyły się niepowodzeniem, chociaż podczas tego procesu kilka razy sonoff został wykryty ale na końcu i tak kończyło się błędem. Już otworzyłem ticket w serwisie ITEAD żeby dowiedzieć się o co chodzi ale nadeszło kolejne olśnienie.
Na routerze zmieniłem hasło (na te które pierwotnie wpisałem do sonoffa podczas pierwszego sparowania). Sonoff pięknie się sparował. Następnie usunąłem urządzenie z Ewelinka, po czym ponownie zmieniłem hasło na routerze na poprzednie. Sonoff znowu sparował się bez problemu i hula.
Widać cały problem tkwił w tym że pierwotnie sonoff sparował się na złym haśle a usunięcie z aplikacji nic nie dało bo pewnie został wpis na serwerze ze złym hasłem. Szczęście w tym iż wiedziałem jakiego błędnego hasła użyłem podczas pierwszego nieszczęsnego parowania.
Dodane : 24/09/2017 11:41 am