Mam świeżo zamontowaną elektrownię na dachu i ciekawy jestem ile czasu od zakończenia instalacji trwają procedury związane z wymianą licznika i pełnym wdrożeniem takiej instalacji do pracy. W sieci można znaleźć informacje że czasem trwa to nawet ponad miesiąc . Jakie są wasze doświadczenia i ile trwało to w waszym przypadku ?
PGE Łódź, rowny miesiac ,ale sasiad czekal 2,5miesiaca .
cześć
Lubliniec, śląskie
ja montuję, sprzedaję i przygotowuję wszystkie papiery do Tauronu obecnie po zgłoszeniu online czas wymiany licznika do 7dni
generalnie w umowie maja dokładnie 2tyg na rozpatrzenie wniosku + 2 tyg na montaż i w zeszłym roku dokładnie tyle to trwało 🙂 ale było straszne wariactwo z tym
pozdrawiam
@miroslawkazior to bardziej optymistyczna wiadomość , a wysyłasz online do oddziału Taurona w lokalizacji klienta czy gdzieś do centrali ?
zwyczajnie na stronie taurona jest wniosek online, wypełniam dane klienta podpinam certyfikaty sprzętu oraz schemat instalacji
oczywiście musisz posiadać odpowiednie uprawnienia SEP typu E lub OZE
@miroslawkazior ok ja nie będę sam wysyłał bo robi to firma montująca , Chodziło mi o to czy po wysłaniu przysłowiowy Pan Kazio w oddziale Oleśnica znajdzie ten wniosek , ale tego pewnie nie wiesz . Dzięki . Jeszcze tylko zapytam , dołączasz do faktury jakiś papier ze specyfikacją sprzętu i np numerem seryjnym falownika ? W warunkach gwarancji np Froniusa jest zapis że tylko z dowodem zakupu można rościć prawa do gwarancji , a przecież na fakturze 8% VAT nie mozna wpisać - wyszczególnić sprzętu
Do umowy z klientem mam załącznik z dokładną specyfikacją wszystkich zastosowanych elementów, gwarancję froniusa przedlurzasz za darmo na stronie froniusa do 7 lat i otrzymujesz z tego certyfikat, serwisant na stronie froniusa podaje datę montaż, we froniusie wszystko jest skrupulatnie rejestrowane nawet jak dzwonię w błachej sprawie to otrzymuje później na email potwierdzenie że był kontakt i założyli zgłoszenie
Ogólnie większość instalacji robimy na Froniusie
@miroslawkazior to cenne informacje, Dzięki serdeczne , a to przedłużenie gwarancji leży po stronie klienta czy jak montujesz to też to załatwiasz ?
PS chyba głupie pytanie , skoro po przedłużeniu otrzymujesz certyfikat to raczej nie robi tego klient
hmmmm nie próbowałem z konta użytkownika tego zrobić
ale serio. Zajmuje to ok 2minuty max 5 🙂
Dostajesz certyfikat w pdf i jest on dostępny w każdej chwili na koncie serwisowym ale ja i tak drukuje go ii dostarczam w formie papierowej do całej dokumentacji
@miroslawkazior Bardzo dziękuję :)) Jak będę miał jakieś pytania odnoście API Froniusa to pozwolę sobie do Ciebie uderzyć . Pozdrawiam
Info dla tych , którzy są w trakcie montażu PV i mieszkają na Dolnym Śląsku . Od przekazania dokumentów do Dostawcy prądu w moim przypadku Tauron , wymiana licznika na dwukierunkowy a co za tym idzie start instalacji trwała tylko 10 dni .
Nie wiem czy to przez pandemię , czy po prostu monterzy w naszym rejonie robią to błyskawicznie .
Dziś mimo pochmurnego dnia już coś się wyprodukowało
@bartolomeo to tylko dashticz :)) czyli domoticz w lepszym wydaniu