Prubuję skonfigurować Sambę. Niestety nie uzyskuje dostępu, testowane na dwuch komputerach z Win10.
Konfiguracja:
Logi:
Pojawia się folder homeassistant, ale mam blokadę:
Po próbie otwarcia dusku homeassistant w logach pojawia się taki dopisek:
Nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Proszę o pomoc.
Małe zmiany
workgroup: WORKGROUP username: homeassistant password: xxxxxxx allow_hosts: - 10.0.0.0/8 - 172.16.0.0/12 - 192.168.0.0/16 - fe80::/10 - 192.168.68.111 # Dodałem IP komputera - 192.168.68.1/24 # Dodałem "sieci " veto_files: - ._* - .DS_Store - Thumbs.db - icon? - .Trashes compatibility_mode: false # Zmieniłem na false
Zapisz, restart HA
W pasu wpisz " \\ adres IP HA np. " \\192.168.xx.xxx "
😀 Zwróć uwagę na " \\ "
Po wpisaniu adresu HA powinno wyskoczyć okienko do logowania
Niestety ta konfiguracja nie przyniosła skutku. Udało mi się połączyć programem Network Browser na android, więc wygląda na problem po stronie Windows 10.
Sprawdź czy masz włączoną Sambe w windows przez PowerShell, jak nie to włącz
Nie udało mi się rozwiązać problemu z Sambą. Ponieważ miałem też inne problemy z HA zdecydowałem się na przeinstalowanie systemu. Ponowna instalacja rozwiązała wszystkie problemy i aktualnie komunikacja z Sambą działa bez zarzutu.
Dziękuję @krskrab za poświęcony czas.