Dziękuję, zamówię sobie 5vx10W, 5Vx15W i 5Vx20W. Zamontuję skrzynkę w naturze i będę uruchamiał to oraz będzie trzeba napisać proste skrypty do sterowania. Z poziomu ESP chcę to zrobić w rules, a monitoring do domoticza.
Sprawdziłeś czy takie przerwanie obwodu czujnika nie wywali błędu i kocioł nie uruchomi się do jego skasowania?
Po co takie kombinacje ? Kocioł nie ma styków ON/OFF od termostatu ?
ok, być może to dobry trop, ale czy przerywanie lub zwieranie obwodu termostatu wyłączy kocioł w trybie cwu ? - no dobra sprawdzę w praktyce-też miałem z tyłu głowy ten błąd. Wodę podgrzewam także kotłem gazowym 2f ale w funkcji przepływowej-podgrzewam tylko tą wodę, którą zużywam-sprawdza się to i działa, nawet przy większej rodzinie.
Jeśli nawet obwód termostat nie zadziała przy CWU, to masz czujnik temp CWU i jest to zwykły termistor. Jak dobrze pomyślisz i sprawdzisz jaką rezystancję ma ten czujnik gdy woda ma osiągniętą zadaną, to możesz za pomocą jednego przekaźnika zmieniać czujnik na odpowiedni rezystor, a momencie potrzeby grzania CWU przywracać oryginalny czujnik.
Potrzebny schemat ? Czy pomyślisz sam jak to połączyć ?
Już wiem, zworka między 5 i 6 załatwia sprawę.
Wiem o czym piszesz-zamontować czujnik temperatury - najlepiej fabryczny-chyba NTC i przerywać jego obwód.
To jednak nie wiesz co miałem na myśli, przerywanie obwodu czujnika to zły pomysł, ale skoro już masz rozwiązanie to nie ma tematu 🙂
Zastanawiam się czy pchanie cyrkulacji przez wymiennik kotła to nie jest chałtura. Gdy CCWU płynie przez wymiennik kotła wówczas przepływ objętościowy = 1,5 l/m, gdy przez by-bass 2,5 l/m- opory. Czyli rozwiązanie trochę droższe dodatkowy zawór z siłownkiem-lub dwa na by-pass i kocioł.
To o czym pisałeś nazywa się fachowo : rezystancją zastępczą?
Zasilanie urządzeń 3,3V lub 5. Mam problem z tym, że po resecie płytki ESP - ESP nie stawała na nogi. Przyczyną jest YFB1 przepływomierz, halotron .
Podłączenia:
ds18b20- 3,3V,
przekaźniki - 5V
LCD-5V
Przełączałem go na 5 V, na 3,3 V. Zmieniałem pin. Pierw był na D4 (dioda niebieska się świeciła), potem na D8 - odłączyłem go i płytka się resetuje jak trzeba.
Może za dużo urządzeń jak na esp8266-może lepiej to na ESP32.
Znalazłem na github podobny temat:
https://github.com/letscontrolit/ESPEasy/issues/3420
może chodzi o to, żeby ustawić tak YFB1:
Przełączałem go na 5 V, na 3,3 V. Zmieniałem pin. Pierw był na D4 (dioda niebieska się świeciła), potem na D8 - odłączyłem go i płytka się resetuje jak trzeba.
GPIO 2 i 15 nie nadają się dla tego czujnika , podobnie jak GPIO 16 , na którym już próbowałeś szczęścia 🙂
Warto czytać dokumentację oprogramowania z którego się korzysta https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php?title=Configuration
Dodatkowo na tym forum można znaleźć informacje które GPIO nadają się jako wejścia - czujniki i wyjścia- przekaźniki, PWM itp.
Taka tabelka wiele wyjaśnia
link gdzie można o tym poczytać https://randomnerdtutorials.com/esp8266-pinout-reference-gpios/
Drugi raz wspominasz o ESP32,a w nim ograniczeń do stosowania GPIO jest znacznie więcej, skoro nie możesz ogarnąć ESP8266 to jak można polecić ESP32 ?
Pozmieniaj układ GPIO w tym co masz , pakując np DS18b20 na RX i zrobi się zapas jednego GPIO.
Drugi obrazek do kompletu gdyby jednak nie chciało się zajrzeć do dokumentacji ESPEasy
@pawell32 poszło dzięki-wyłączyłem :)-uczę się cały czas tego ESP, ale coś bardziej mi się to podoba.
Dziękuję. Pomogło. Przy resecie czy przy braku i powrocie napięcia płytka staje na nogach. Jedyny może mój mały błąd to przekaźnik na GPIO-O, bo przy powrocie zasilania pyka. Ale to nie przeszkadza mi to zbytnio bo dałem na ten pin zawór. Chyba, że na D8 go dać na stan niski.