Mógłby ktoś się zlitować i wyjaśnić, lub podać jakiś sensowny dokument wyjaśniający czym się różnią struktury Equipments od Points w modelu. Zgodnie z dokumentacją i, mam nadzieję, prawidłową filozofią tworzenia modelu, stworzyłem lokacje Dom, w nim hierarchicznie lokację Pokój i w nim mogę teraz dodać kolejne Equipmens lub Points. Oryginalna dokumentacja kompletnie nie wyjaśnia różnic. Oba obiekty można stworzyć w oparciu o wcześniej istniejące Things. Mam włączniki, wartości zmiennych i inne rzeczy, ale nie wiem jak poprawnie zbudować strukturę (hierarchię), aby potem nie poprawiać.
to taki najprostszy przykład:
- Equipment = telewizor
- Punkt:
- włącznik ON/OFF tego TV
- głośniej ciszej tego TV
- przycisk Mute
Equipment -> zawiera punkty (najczęściej), ale Equiment-> może zawierać inne Equpmenty
Definiując model robiłbym: lokalizację => Equipments => Points
Cześć
Znacie jakiś poradnik/filmik jak ogarnąć całą tą semantykę ?
Chciałbym osiągnąć coś podobnego do tego co aktualnie mam zrobione w starej sitemap.
Nie jestem pewien, czy to dobrze rozumiem
1. robię location - DOM
2. W domu robię grupy - KUCHNIA, SALON, SYPIALNIA itd?
3. W grupie np. KUCHNIA dodaje EQUIPMENT (np. termometr xioami na BT )
4. W w/w Equipment dodaje POINTS temeperatura, wilgotność ?
Zaczynam bawić się tym interfejsem ale widzę, że pojawia się poważny problem z items definiowanymi w plikach . Brakuje w nich sporo parametrów, których używa OH3. Niestety nie da się ich dodać bez ingerencji w pliki z Items.
Brakuje całej semantyki 🙁 a przynajmniej większości.
Jeśli dobrze zrozumiałem ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=-bbUJOIvCCQ
to dobrze opisane items (grupami i lokalizacjami) powinny się automatycznie dodawać podczas tworzenia paneli .
Teraz walczę z termometrem ( a raczej ze wszystkimi termometrami) , który obcina pomiar do formatu 21 a w starej sitemap pokazuje 20,58 st C ...
Znalazłem filmik jak sobie poradzić z semantyką w plikach :
https://www.youtube.com/watch?v=gxbI3UHdyyY
Przyglądając się temu rozwiązaniu widzę , że OH odchodzi od konfiguracji w plikach na rzecz klikania. Zastanawiam się czy nie warto poświęcić trochę czasu i zdefiniować things i items od podstaw w UI.
OH odchodzi od konfiguracji w plikach na rzecz klikania
Trochę tak, trochę nie. W nowym UI można wklejać YAML którego nie można wykorzystać jako items/things. Co więcej rzeczy, które są dodawane przez pliki things/items są uznawane za święte krowy i nie można ich modyfikować nawet jeżeli są ku temu techniczne podstawy (zapis zmodyfikowanego pliku)..
Konflikt na linii UI / pliki był od zawsze, teraz dzięki nowemu UI jest po prostu łatwiej wyklikać co się chce. Szkoda że do tej pory nie ma opcji "eksport items/things to file" tak żeby można było to zapisać i zapomnieć. 😉 Po prostu czasami łatwiej jest wybrać ikonkę z dropdowna niż przepisywać to ze strony OH. No ale się troche rozmarzyłem.
Niestety trzeba odnotować że parsowanie plików jest robione przy pomocy narzędzia które nazywa się xtext które jest mega toporne w rozwoju i jeszcze trudniejsze w utrzymaniu. Jest niewiele osób, które to zna i jeszcze mniej które to rozumie. Jest to też jeden z powodów dla których stary "rule dsl" odchodzi powoli do lamusa - ilość kombinacji rośnie a ludzi do rozwoju nie przybywa.