Cześć,
szukałem w necie informacji na temat podłączenia Sonoff mini i trafiłem na ten wątek: https://www.smartnydom.pl/forum/postid/1757/
A konkretnie na schemat, gdzie zero z wejścia sonoffa idzie też do żarówki. Natomiast później autor napisał, że jednak to powinno być inaczej, żeby szło z wyjścia.
U mnie właśnie trochę to dziwnie wyglada w puszce, bo mam 3 szybkozłączki, gdzie uziemienie i zero mają po 4 przewody. Faza ma 3 przewody zwarte szybkozłączką + jeden, który przechodzi przez przełącznik. Niestety nie da się załączyć zdjęcia.
Plan miałem taki, żeby na wejście L in dać przewód z fazą (brązowy), gdzie jest 230V, na wyjście sonoffa dać drugi przewód brązowy z włącznika, który ma zerowy potencjał. Natomiast oba zera sonoffa (N in) zewrzeć do szybkozłączki, gdzie są niebieskie kable (zero).
Natomiast włącznik przepiąć pod S1 i S2.
Podobne rozwiązanie zastosowałem w domofonie do otwierania bramy, z tym że tam jest DC i bez problemu sobie zwarłem styki do masy i działa. Tutaj natomiast jest wyższe napięcie i prąd zmienny, z którym mam małe doświadczenie 🙂
Wiem że dla speców pytanie jest głupie, ale temat bardzo zajawkowy i chciałem się czegoś nauczyć 🙂 A raczej przypomnieć wiedzę z technikum 🙂
@kiniudonpedro w sonoff mini zaciski N są fabrycznie zwarte , więc po co zwierać oba do szybkozłączki ?
Przy obciążeniu żarówką (zwłaszcza LED) to bez znaczenia , ale przy większym prądzie po co "nagrzewać" jeszcze to połączenie ( już wystarczająco się będą grzały te cynowe fazowe połączenia do przekaźnika ), szybkozłączka pewniejsza. Właśnie w tym miejscu wypalił się mój Sonoff POW2 przy stałym obciążeniu 10A ładowarki EV....
Autor tematu wyraźnie opisuje do czego chce zastosować ten moduł , po co szukać dziury w całym ? Przecież spawarki sobie zamiast lampy raczej nie powiesi, a nawet gdyby to szybciej upali styki przekaźnika niż te polutowane obustronne ścieżki
Choćby właśnie dla tego ,że jak ktoś w przyszłości wejdzie i będzie szukał "podłączenia spawarki" i przez analogię weźmie to spod podłączenia żarówki , to żeby się choćby zastanwił ,że puszczanie dużych prądów przez chiński wnalazek to ryzyko.
A swoją drogą ,rozumiem ,że Twoja wypowiedź ,o zewnętrznej szbkozłączce , to nie jest szukanie dziury w całym , ale moja już tak...
Jak ktoś sobie podłączy spawarkę pod oświetlenie , to w pierwszej kolejności powinno zadziałać zabezpieczenie w rozdzielnicy i tyle. Wystarczy czytać co autor ma na myśli żeby nie tworzyć wyimaginowanych scenariuszy
To skasuj ten post jak uważasz go za zbędny.
A tego podłączania spawarki do oświetlenia , to nawet nie trzeba komentować, dno.
@marcingajda czy Ty aby nie przesadzasz? co Ci się zagrzeje ? Prędzej styki się wypalą 🙂
@pawell32 , też tak myślałem ,że skoro sonoff jest 16A , to obciżenie 10A spokojnie wytrzymie , a tu rano samochód nienaładowany , w garażu smród spalenizną , w sonoffie dokładnie na połączeniu N w tym miejscu dziura. Obojętnie co by nie było czy styki , czy samo o miejsce na pewno się o w tym miejscu spaliło ,a spaliło się dlatego bo płynął tam prąd 10A. Połączenia z drutu miedzianego 2,5mm2. kable nigdy nawet ciepłe nie były.
Prawie identycznie jak tu: https://community.home-assistant.io/t/warning-sonoff-pow-r1-burned/271831
Ale nie zaśmiecajmy tematu 😉
@marcingajda jaki akumulator ładowałeś skoro jak podajesz płynął prąd 10A AC?
No akumulator trakcyjny do Outlandera PHEV ,przez jego orginalną ładowarkę.
@marcingajda nie wiem czy patrzyłem na dane oryginalnej ładowarki, ale ta co widziałem w instrukcji ma obciążenie na jednej fazie do 7,2 kW.
oryginalna 3,7kW, to i tak więcej.
Są szybsze ,ale ja mam taką jak tu :
I tak ładuje:
Bardzo dziękuję za pomoc! Rzeczywiście styki są zwarte na płytce.
W końcu podłączyłem jeden przewód do zera i działa jak złoto! 🙂 Co prawda ciężko było to wszystko upchnąć do puszki, ale jakoś się udało. A przy okazji się trochę podszkoliłem.
Pozdrawiam