Powiadomienia
Wyczyść wszystko

INFORMACJA Strona oraz Forum Smart'ny Dom zostały przeniesione na nowy serwer. W razie zauważenia problemów z działaniem, proszę zgłaszać je tutaj. W ciągu kilku następnych dni serwer będzie "podkręcany" i mogą występować chwilowe przerwy w jego działaniu.

Za niedogodności z góry przepraszam, admin

[Rozwiązany] Wsparcie dla wlacznika dzwonkowego

17 Wpisów
3 Użytkownicy
0 Reactions
2,500 Wyświetleń
Wpisów: 51
Donator 2K17
Autor tematu
(@g_slawek-ky)
Kontrybutor
Dołączył: 8 lat temu

Grubsza rzecz. Co byście powiedzieli na to gdyby zewnętrzny włącznik mógł być też typu dzwonkowego. Musiałby dojść wybór typu wyłącznika w konfiguracji żeby soft nie głupial ale jak dla mnie to temat powinien być do "ogarnięcia". 

Temat jest praktyczny a nie wyspany z palca, bo ja mam w domu cześć świateł tak właśnie sterowanych. Włącznik dzwonkowy na ścianie i przekaźnik w skrzynce z bezpiecznikami. Po co? Łatwiej zrobić włączanie takiego światła z kilku punktów (choćby więcej niż 2). Przy czymś takim wystarczy zamiast przekaźnika dać sonoff i podłączyć wszystkie włączniki razem na kupę.

16 Odpowiedzi
Wpisów: 162
Zasłużony dla Forum Donator 2K19, Donator 2K18, Donator 2K17
(@tomaszraszowski)
Pomocny
Dołączył: 8 lat temu

Otwórz AIDE załaduj firmware, przejdź do zakładki switch.ino i znajdź ten kawałek kodu:

boolean SonoffSwitch::stateChange() {
  boolean _ret = false;
  if (state != !digitalRead(_gpio) and !delay()) {
    counter++;
  } else if (state != !digitalRead(_gpio) and delay()) {
    counter = 0;
    state = !state;
    _ret = true;
  } else {
    counter = 0;
  }
  return _ret;
}

zmień sobie ten kawałek:

counter = 0; state = !state; _ret = true;

na to:


counter = 0; state != state; _ret = true; I tym sposobem masz obsługę mono-stabilnych przełączników.
pojęcia nie mam czy to poprawnie, jeśli nie niech mnie Adrian poprawi, ale u mnie działa bez problemu.
1 Reply
Donator 2K17
(@g_slawek-ky)
Dołączył: 8 lat temu

Kontrybutor
Wpisów: 51

Kurcze, nie uważam się za leszcza, ale mimo to nie kumam co to za konstrukcja: state != state;

Przecież to nic nie zrobi, bo to jest operator logiczny i zawsze będzie miało wartość false.

Wpisów: 162
Zasłużony dla Forum Donator 2K19, Donator 2K18, Donator 2K17
(@tomaszraszowski)
Pomocny
Dołączył: 8 lat temu

Ja to się całkiem nie znam 😀 Ale działa 😀

Wpisów: 51
Donator 2K17
Autor tematu
(@g_slawek-ky)
Kontrybutor
Dołączył: 8 lat temu

A weź w ramach testu wykomentuj ta linijkę i sprawdź czy nadal działa 😀

No nic, protestuje sobie w wolnej chwili. 

Wpisów: 51
Donator 2K17
Autor tematu
(@g_slawek-ky)
Kontrybutor
Dołączył: 8 lat temu

No i tak jak myślałem. Wystarczy wykomentować tą linię i działa tak jak trzeba. Teraz tylko dorobię sobię konfigurację rodzaju przycisku (zwykły lub dzwonkowy) i mam swoją pierwszą modyfikację 😀 Tylko komputer coś słaby bo strasznie długo to kompiluje 🙂

Strona 1 / 3
Udostępnij: