OpenHAB 3.0 – Habot UI koncepcja
Jak już wiadomo aktualna wersja openHAB 2.5.x została zamrożona rozwojowo, krótko mówiąc – nie będzie wersji 2.6
Nie oznacza to, że nie mamy co oczekiwać na poprawki do wersji 2.5 – będą, ale głównie drobne zmiany i naprawy błędów – chociażby dzisiaj – 20.02.2020 – wyszła wersja 2.5.2
Natomiast nie ma co oczekiwać, że w aktualnej oficjalnej wersji 2.5 będą dodawane nowe „spore” funkcje, a to dlatego, że cały focus poszedł w opracowanie nowej wersji OpenHAB 3.0
- Istniejące interfejsy użytkownika zostaną zastąpione jednym interfejsem, całkowicie zaimplementowanym od zera.
- Powstanie nowy mechanizm reguł, zapewniając użytkownikom pisanie skryptów w języku Python.
- Z bardziej technicznych to:
- planowane jest przejście na Java11
- konieczny jest do zrobienia re-faktoring kodu. Dotyczy to aspektów prawnych/licencyjnych związanych trademark’ime Eclispe – wg mnie to może powodować brak kompatybilności z dodatkami z wersji OH2 – zobaczymy
Aktualnie trwa wiele dyskusji w ramach społeczności openHab dotyczącej wyborów elementów architektury nowego OpenHAB 3.0
Udało mi się dotrzeć do jednej z wczesnych koncepcji, jak nowy UI dla openHAB mógłby wyglądać na bazie istniejącego Habot’a. Poniżej link do koncepcji.
Nie wiem jak długo będzie dostępny link demonstrujący koncepcję UI, dlatego zrobiłem kilka screen-shot’ów
Nie ma co traktować tego, jako finalną lub blisko finalnej wersji – to dopiero początki – ale jak na razie szału nie ma 😉
Pozdrawiam, A.
Materiały powyciągane z rożnych forów.